ZÁPIS DĚTÍ do 1. tříd základních škol v Mariánských Lázních pro školní rok 2024/2025 proběhne v úterý 9. dubna 2024 od 14.00 do 18.00 hodin a ve středu 10. dubna 2024 od 14.00 do 17.00 hodin v hlavní budově... VŠE O ZÁPISU
Podle zákona MŠMT ČR č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a v souladu s § 46 a § 36, vyhlašují ředitelé základních škol v Mariánských Lázních:
Mgr. Jaroslava Baumgartnerová – ZŠ JIH, Mar. Lázně, Komenského 459, přísp.org.
Mgr. Monika Cintlová – ZŠ Úšovice, Mar. Lázně, Školní nám. 472, přísp.org.
Mgr. Luboš Borka – ZŠ Vítězství Mar. Lázně, přísp.org
do 1. tříd základních škol v Mariánských Lázních
pro školní rok 2024/2025
v úterý 9. dubna 2024 od 14.00 do 18.00 hodin,
ve středu 10. dubna 2024 od 14.00 do 17.00 hodin
K zápisu se dostaví děti, včetně dětí cizinců, narozené od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018
a děti po odkladu povinné školní docházky.
Rodiče nebo zákonní zástupci, kteří přivedou děti k zápisu, přinesou s sebou rodný list dítěte a svůj občanský průkaz, cizinci pasy a víza.
Žádáme zákonné zástupce dětí, aby se dostavili k zápisu do „spádové školy“ v souladu s obecně závaznou vyhláškou Města Mariánské Lázně č. 1/2024 o školských obvodech základních škol, které jsou níže uvedeny. O případné změně školy rozhodne na žádost zákonného zástupce po zápisu příslušný ředitel školy.
Školské obvody
Základní škola JIH, Mariánské Lázně, Komenského 459, příspěvková organizace
|
Základní škola Úšovice, Mariánské Lázně, Školní nám. 472, příspěvková organizace
|
||||
Anglická |
Křižíkova |
Pramenská |
Americká |
Na Průhonu |
Škroupova |
Bezejmenná |
Lázeňská |
Příčná |
Bažantnice |
Na Voře dole |
Tepelská |
Boženy Němcové |
Lesní |
Příkrá |
Česká |
Na Voře nahoře |
Tomáškova |
Družstevní |
Libušina |
Purkyňova |
Dobrovského |
Okružní |
U Mlékárny |
Dřevěná |
Lidická |
Reitenbergerova |
Dukelská |
Palackého |
U Ploché dráhy |
Dusíkova |
Luční |
Ruská |
Dyleňská |
Plzeňská |
U Rybníčkia |
Dvořákova |
Lužická |
Smetanova |
Franze Kafky |
Podhorská |
U Tvrze |
Dykova |
Masarykova |
Stavbařů |
Havlíčkova |
Polní |
U Zastávky |
Fibichova |
Máchova |
Třebízského |
Hroznatova |
Přátelství |
Za Školou |
Goethovo náměstí |
Mánesova |
Tyršova |
Ke Kasárnům |
Seifertova |
Za Tratí |
Hlavní třída |
Mírové náměstí |
U Nemocnice |
Ke Kostelu |
Skalníkova |
Zahradní |
Husova |
Mladějovského |
U Pily |
Kosmonautů |
Stavební Mlýn |
1. máje |
Chebská |
Na Třešňovce |
Úzká |
Kubelíkova |
Šafaříkova |
17. listopadu |
Chopinova |
Na Výsluní |
V Sadech |
Mládežnická |
Školní nám. |
|
Ibsenova |
Nádražní nám. |
Vrchlického |
|||
Janáčkova |
Nákladní |
Zeyerova |
Části města: Chotěnov – Skláře, Kladská, Stanoviště |
||
Jiráskova |
Nehrova |
Žižkova |
Hamrníky: |
||
Karlovarská |
Nerudova |
Objekt č.: 245, 569, |
Boční |
Na Vyhlídce |
Třída Vítězství |
Klíčova |
Pod Panoramou |
580-584, 586-591, |
Čapkova |
Potoční |
Zelená |
Kollárova |
Poštovní |
594-597, 569-662, |
Krátká |
Školní |
|
Komenského |
Promenáda města Bad Homburgu |
665, 667, 671, 691, 692 |
Ladova |
Ve Vilkách |
ke stažení letáček zřizovatele o zápisu
Vážení rodiče,
velice si vážíme Vašeho zájmu přihlásit vašeho předškoláka na naši školu.
V novém školním plánujeme otevřít až dvě první třídy.
Přednostně budou přijímány děti:
*pokud nelze jednoznačně vybrat z výše uvedených kritérií rozhodne los,
*ostatní zájemci – nebude-li naplněna kapacita tříd dle předchozích kritérií, budou přijímány děti i mimo obvod školy.
ŽÁDOST O PŘIJETÍ ŽÁKA
ŽÁDOST O PŘIJETÍ ŽÁKA UKRAJINSKY
Seznam přijatých / nepřijatých žáků, pod přidělenými evidenčními čísly, bude zveřejněn na vývěsní desce školy a webových stránkách v průběhu května 2024.
1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze
- je přiměřeně obratné a zdatné, svlékne se, oblékne se, zaváže si tkaničky
- je samostatné při jídle (používá příbor, nalije si pití, stoluje čistě)
- zvládá samostatně úkony osobní hygieny
- zvládá drobné úklidové práce (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví si pomůcky, uklidí si hračky, udržuje ve svých věcech pořádek)
2. Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování
- zvládá odloučení od rodičů, vystupuje samostatně
- ovládá se a kontroluje, přiměřeně reaguje na drobný neúspěch
- dodržuje dohodnutá pravidla, je si vědomé zodpovědnosti za své chování
3 . Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikační dovednosti
- vyslovuje správně všechny hlásky, mluví ve větách, dokáže vyprávět příběh
- rozumí většině slov, dokáže pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
- přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i s dospělými, vede rozhovor a respektuje jeho pravidla
4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci
- je zručné při zacházení s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami (stříhá, lepí, modeluje, maluje,správně otáčí listy v knize)
- tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím, tahy tužkou při kreslení jsou plynulé, obkresluje, vybarvuje
- rozeznává pravou a levou stranu
5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy
- rozlišuje vlastnosti předmětů, barvy, velikost, tvary
- sluchově rozloží slovo na slabiky, vytleskává slabiky ve slově
- najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily
- rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky, znaky s abstraktní podobou (písmena, číslice)
- složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů
6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech
- má představu o čísle ( ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí očítat po jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)
- vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků nejméně do pěti
- rozpozná základní geometrické tvary (trojúhelník, kruh, čtverec atd.)
- chápe jednoduché vztahy a souvislosti, řeší jednoduché problémy, slovní příklady, úlohy, hádanky, rébusy
- rozumí časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, vedle, dříve, později, včera, dnes)
7 Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit
- soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)
- „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro něj aktuálně zajímavé)
- záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo, slyšelo, je schopno si toto po přiměřené době vybavit
- pamatuje si říkadla, básničky, písničky
- přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže vyvinout úsilí
8 Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině
- uplatňuje základní společenská pravidla (pozdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)
- navazuje kontakty s dětmi i s dospělými, kamarádí se
- zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobí se skupině
- je schopno brát ohled i na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, domluvit se, vystřídat se)
9 Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost
-pozorně poslouchá či sleduje se zájmem literární, filmové, dramatické či hudební představení
- svoje zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo, dokáže říci, co bylo zajímavé, co jej zaujalo
- zajímá se o knihy, zná mnoho pohádek a příběhů, má své oblíbené hrdiny
- zná celou řadu písní, básní a říkadel, zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus
10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě
- vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (ví, kde bydlí)
- ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě, při setkání s cizími lidmi)
- má poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky v rozsahu jeho praktických zkušeností ( orientuje se v tělesném schématu, rozlišuje různá povolání, zná názvy některých zvířat, rostlin, orientuje se v dopravních prostředcích)
O odklad šk.docházky můžete žádat pouze pokud máte
Nemáte-li tyto dokumenty, podáváte žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, odklad řešíte následně.
Vyplníte formulář žádosti o odklad povinné školní docházky.
ČESKY
UKRAJINSKY
Přílohou žádosti bude sken rodného listu dítěte a dvě doporučení.
Pro rohodnutí o odkladu je nutné doložit doporučení školského poradenského zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogického centra) a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Pokud tato doporučení zatím nemáte, doložíte je později (nejdéle tak, aby mohlo být vydáno rozhodnutí do 31.5.2024).
Podání žádosti učiníte opět jedním z výše uvedených způsobů.
Žák s potvrzeným odkladem může také zažádat o zařazení do přípravné třídy naší školy. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Žádost o přijetí do přípravné třídy
PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA
Ve školním roce 2024/2025 otevíráme přípravnou třídu pokud bude dostatečný počet zájemců. Přípravná třída bude zřízena v oddělení školní družiny. Při výuce mohou žáci využívat odborné učebny školy, školní jídelnu a družinu. Ve třídě bude učit zkušená paní učitelka.
Tato třída je určena pro děti s odkladem povinné školní docházky a děti, které plní poslední rok předškolní docházky. Přednostně budou přijaty děti s odkladem povinné školní docházky.
Škola plánuje příští rok otevřít jednu přípravnou třídu v počtu maximálně 15 dětí (minimální počet dětí je 10).
Do přípravného ročníku základní školy pro školní rok 2024/2025 budou přijaty děti podle těchto kritérií: